Sayın Prof.Dr. Sinan Bayraktaroğlu, konferansında küreselleşme süreci sonucunda,
İngilizcenin dünya ülkeleri için uluslararası ortak bir dil (“lingua franca”) konumuna
gelmesi nedeniyle birçok ülkede “İngilizceyle Eğitim” uygulamasına karşı talebin
yaygınlaştırılmış olduğuna dikkat çekti. Türkiye’de yabancı dil eğitimi uygulamasında ve
özellikle yükseköğretimdeki “İngilizceyle Eğitim” uygulamasında karşılaşılan sorunları ele
alan Bayraktaroğlu, başarısızlıkların nedenlerini irdeleyip, bu alanlarda etkin
düzenlemelerin yapılarak bazı çözüm önerileri öne sürdü. Türkiye’de mevcut
yükseköğretim sistemindeki yabancı dil eğitimine özgü akademik ve idari yapılanmanın
aksaklıkları ve bu yapılanmalara hâkim olan yönetim bozukluklarını dile getiren
konuşmacı, İngilizceyle eğitim için belirlenen amaç ve hedeflerin gerçekçilikle
bağdaşamadığını ve böylesine bir uygulamanın da eğitim kalitesini ciddi boyutlarda
tehdit ettiğini ifade etti. Diğer taraftan, bugün yükseköğretimde, ilk ve orta eğitimdeki
Türkçe eğitiminin bilimsel ve etkin bir “dil pedagojisi” temelinde uygulanamamasından
kaynaklanan, Türkçede eğitim ile ilgili sorunlara da dikkat çeken Bayraktaroğlu, kısaca,
bugün üniversitelerde, Cumhuriyet’in temel ilkelerini tehdit eden ve yetişmekte olan genç
kuşaklar için endişe verici bir “dil” sorunu bulunduğunu belirtti. Sonuç olarak, Prof.Dr.
Sinan Bayraktaroğlu, Türkçeyle eğitimin esas alınması ve İngilizceyle eğitim yerine,
etkin bir yabancı dil eğitiminin düzenlemesi önerisini dile getirdi.